Hoe campagnebeelden de glasjuwelen van Ann Cox meteen naar een niveau hoger tilden

“Door samen te werken met een creative director wordt je visie tastbaar”

Komen jouw productfoto’s niet even overtuigend over als het product zelf? Daar liep Ann Cox, ontwerpster van glasjuwelen, ook tegenaan. Creative director, fotograaf & strateeg Veronica Podkolzina van Proko and Penka hielp Ann aan krachtige beelden. Ann en Veronica vertellen over het sneeuwbaleffect van hun eerste succesvolle samenwerking via Hire a creative.

Image
Ann Cox

Nood aan campagnebeelden

Ann: “Toen ik meedeed met een portfoliotraining bij VAKlab, bestond mijn portfolio zoals gewoonlijk uit productfoto’s en productinformatie van mijn glasjuwelen. Als feedback kreeg ik te horen dat ik ook campagnebeelden moest gebruiken. Ik wist niet goed hoe ik daaraan moest beginnen. Gelukkig hoorde ik via VAKlab-coördinator Katja Craeghs over Hire a creative. Zo ontmoette ik Veronica, met wie het meteen klikte. Ze had ervaring met modereportages en bood al veel creatieve ondersteuning aan verschillende merken. En ze liep tijdens ons eerste gesprek al over van de ideeën.” 

Hire A Creative #6

Schrijf je nu in voor de zesde editie van Hire A Creative op 19 & 20 mei en 16 & 17 juni! ⁠

In dit gratis online matchmakingevent hoef je zelf niet te onderhandelen. Elke deelnemende creatieve expert biedt een creatief pakket ter waarde van € 750 aan. Wat er precies in zit, bepaalt de professional zelf.⁠ En met wie je wil kennismaken, dat kies jij. Doe je voor het eerst mee? Dan krijg je ook nog eens een korting van €250!


Schrijf je hier in.

 

Image
Creative Team - Proko and Penka

Duurzaam resultaat

Veronica: “Ann werkt met glas! Dat is niet zomaar iets. Haar ontwerpen zijn krachtig, kwalitatief, kleurrijk, duurzaam… Maar dat kwam nog niet naar voren in haar foto’s. Daar wou ik echt wel verandering in brengen. Door eerst een passend moodboard uit te werken en een creatief team samen te stellen met onder andere een stylist, modellen en een make-upartiest, wil ik efficiënt werken en er het maximale uithalen voor de klant. Het moet kloppen voor het merk én voor de klant, zodat het resultaat duurzaam is.”

 

“Als creative wilde ik veel zelf doen om kosten te besparen. Via Hire a creative kreeg ik de kans om uit te proberen wat een andere creative professional voor mij kon betekenen en zag ik meteen resultaat. Als ik vandaag terugblik, heeft mijn bedrijf echt een boost gekregen.”
- Ann
Image
Ann Cox Glass Jewelry - Fotografie Proko and Penka

Van een hoger niveau

Ann: “Er ging echt een hele wereld voor mij open. Waar ben ik aan begonnen, dacht ik even. Maar de campagneshoot was echt heel leuk en twee weken later deden we er nog een. In september ging ik dan voor ‘t eerst naar een beurs in Parijs, met mijn nieuwe glow-in-the-dark-collectie en uitgeprinte campagnebeelden. De klanten die ik daar aantrok, waren van een hoger niveau.”

Veronica: “Voor het eerst had Ann naast haar nieuwe collectie ook prints bij van haar campagnebeelden. De beelden gaven precies weer waar haar merk voor staat, hoe je ze kan dragen alsook de look & feel van haar brand. Dat zorgde voor veel respons en dat is exact wat je als creative wil bereiken. Dan weet je dat je het goed hebt gedaan.”

“De beelden gaven precies weer waar haar merk voor staat. [...] Dat zorgde voor veel respons en dat is exact wat je als creative wil bereiken.”
- Veronica

De investering waard

Ann: “Als creative wilde ik veel zelf doen om kosten te besparen. Via Hire a creative kreeg ik de kans om uit te proberen wat een andere creative professional voor mij kon betekenen en zag ik meteen resultaat. Dat verlaagde de drempel om verder te investeren. Zo was een nieuw lookbook de volgende logische stap. Omdat ik niet van elk product campagnebeelden had, plande ik nog een shoot met Veronica. Ondertussen pronken de foto’s ook op mijn nieuwe website en volgde ik een start-to-social-traject bij Veronica. Als ik vandaag terugblik, heeft mijn bedrijf echt een boost gekregen. Zo merk ik dat potentiële klanten naar mijn website komen en dat ze er vrij lang op blijven.”

Samen groeien

Veronica: “Iedereen vindt het moeilijk om zich voor te stellen en om als merk aan storytelling te doen. Je weet misschien wel wát je wil vertellen, maar hebt moeite om dat te vertalen naar beelden, woorden of een strategie. Door samen te werken met een creative director wordt je visie tastbaar. Een ideale samenwerking voor beide partijen is wanneer je samen groeit. Dat vraagt tijd en vertrouwen. Matchmaking momenten zoals Hire a creative of een kennismakingslunch zijn daarvoor geweldig. Als je in elkaar gelooft, dan kun je samen zoveel leuke dingen maken. Anything is possible.

Tekst: Studio Lima


Is jouw bedrijf klaar om de volgende stap te nemen? Investeer in jouw creatieve match via Hire a creative. De volgende editie gaat door op 19 & 20 mei en 16 & 17 juni! Alle info en de link om in te schrijven vind je hier.

 

Image
Ann Cox
Deel dit artikel