Meet the Creative: Eva Ketels van WE LIKE YOU

“Kwaliteit is uiteraard enorm belangrijk, maar mensen staan bovenaan”

Eerlijk, zonder creatives stelt ANTWERP. POWERED BY CREATIVES. weinig voor. Dus duiken we in onze staalkaart van Antwerps talent en stellen we met trots enkele van onze ambassadeurs voor.

Eva Ketels, founder van social media agency WE LIKE YOU, beantwoordde onze zeven Meet-the-creative-vragen.

Image
Eva Ketels van WE LIKE YOU

1. Hoe leg jij je beroep uit aan je familie?

“Dat vind ik een moeilijke vraag, want mijn beroep is tweeledig. Ik ben founder en ondernemer. Maar ik vind het ook belangrijk om te vertellen wat WE LIKE YOU juist doet. Dan zeg ik: als je reclame ziet op Facebook of Instagram zou het kunnen dat wij daarachter zitten. Of toch als we goed getarget hebben.”

2. Waar streef je naar als creative professional?

“Voor mij was het belangrijk om zelf iets te kunnen doen. Om iets te ondernemen en zo mijn stempel te kunnen drukken. En dat ik daarbij mijn eigenheid kan bewaren. Ik ben verantwoordelijk voor de sales, maar ik ben volgens mij niet het type waarvan iedereen denkt: die gaat iets verkopen. Ik probeer empathisch te zijn en neem mezelf niet te serieus. Kwaliteit is uiteraard enorm belangrijk, maar mensen staan bovenaan. En iedereen die bij WE LIKE YOU werkt, heeft dezelfde ingesteldheid.”

3. Waar haal je de meeste voldoening uit als je met klanten samenwerkt?

“Het geeft voldoening als we de campagnetargets halen en dat we de klant echt kunnen laten zien wat de return on investment is. Nog fijner is het als er een vertrouwensrelatie ontstaat en de klant op onze expertise en ons advies vertrouwt. We willen niet gewoon functioneren als leverancier, wél als volwaardige partner in een project.”

4. Naar welke Antwerpse creative kijk je zelf op en waarom?

“Saskia Neirinckx van The wicked PR is erin geslaagd om een imperium uit te bouwen. Zij is dé pr-strateeg voor horeca en hospitality. Ze werkt heel transparant en geeft altijd een duidelijk antwoord op je vragen. Ze legt ook echt haar persoonlijkheid in haar job. What you see is what you get. Als vrouw is het tof om zo’n voorbeeld te hebben én ermee te kunnen samenwerken.”


“Maar ook Jef Peeters van Allumeur inspireert me. Ik ken hem zelf een beetje en hij blijft als ondernemer heel authentiek. Ik vind het knap dat hij 100 % zichzelf kan blijven in wat hij doet.”

5. Welke uitspraak, boek of (YouTube)film bezorgde je een nieuw professioneel inzicht?

“Ik ben grote fan van Michelle Obama. Oprah vroeg aan Michelle hoe ze erin geslaagd is om met slimme, machtige mannen rond de tafel te zitten zonder geïntimideerd te zijn. Toen antwoordde ze: you realise pretty quickly that a lot of them aren’t that smart. Het klinkt feministischer dan ik het bedoel, maar het heeft me al vaak geholpen als ik zenuwachtig was voor een pitch. Of als ik merk dat mijn gesprekspartners de neiging hebben om enkel tegen mijn mannelijke collega naast mij te praten. Die uitspraak van Michelle Obama maakt me dan weer iets zelfzekerder.”

“Het is een groot misverstand dat sociale media niet veel werk is. Gewoon even een post schrijven, een foto erbij en hopla: online. Maar ik merk gelukkig dat veel bedrijven bijdraaien. Vaak proberen ze het dan eerst even zelf en merken ze dat er véél meer bij komt kijken.”
Eva Ketels, WE LIKE YOU

6. Met welk misverstand krijg je binnen jouw vakgebied vaak te maken?

“Dat sociale media niet veel werk is. Gewoon even een post schrijven, een foto erbij en hopla: online. Een groot misverstand als je weet dat er op één klant een team van vijf mensen zit: een grafische vormgever, een socialmediamanager, een projectmanager, een strateeg en vaak ook een influencermarketeer. Maar ik merk gelukkig wel dat veel bedrijven bijdraaien. Vaak proberen ze het dan eerst even zelf en merken ze dat er véél meer bij komt kijken.”

7. Hoe ziet jouw ultieme droomproject eruit?

“Ik vind het heel tof om maatschappelijk verantwoorde campagnes te voeren. Een boodschap die niet enkel commercieel is, maar waar we echt een verschil mee kunnen maken in mensen hun leven. Zoals kinderen behoeden voor wat ze online zien. Het thema maakt weinig uit, zolang we er zelf achter kunnen staan en we er ons hart in kunnen leggen. In 2022 krijgen we de kans om zulke projecten uit te werken, maar er mogen er altijd meer komen.”

Image
Eva Ketels van WE LIKE YOU