Absintt: makers van mogelijkheden

Transformatie door innovatie

1 minuut lezen

In 2012 startten de net afgestudeerde studenten productontwikkeling Mathias Schaubroeck en Orlando Thuysbaert het innovatiebedrijf Absintt op. Het was het begin van een niet-aflatende zoektocht naar nieuwe manieren om te innoveren.

Image
Absintt
Image
Absintt

De aanpak van Mathias en Orlando leverde Absintt een indrukwekkend klantenbestand op van ondertussen meer dan 165 bedrijven. 

“Als innovatiebureau ondersteunen we bedrijven die hun DNA willen vernieuwen, hun productaanbod of de band met hun klanten willen herbekijken. We ontwikkelen samen een idee en ondersteunen de onderneming tot en met de uitvoering ervan.”
Mathias

De succesingrediënten van goed innoveren? “Je hebt een duidelijke innovatiestrategie nodig,” zegt Orlando, “waarmee je erin slaagt om een aantrekkelijk merk uit te bouwen, relevante producten op de markt zetten én via alle communicatiekanalen dezelfde boodschap uit te dragen.

Hoe gaat dat in z’n werk, zo’n innovatietraject?

“We zien onszelf niet als een externe partner, maar worden onderdeel van het team van de klant. Om te beginnen werken we aan een inspirerende innovatiecultuur, een belangrijke voorwaarde om vooruitgang te kunnen boeken. Het is een beetje zoals potgrond: kleine plantjes hebben die voedingsstoffen nodig om te kunnen ontkiemen. Een gezonde innovatiecultuur geeft goede ideeën ademruimte om te groeien. Ons motto is ‘Makers van mogelijkheden’. Wanneer een onderneming wil innoveren en niet goed weet waar te beginnen, helpen wij hen om dat op een duurzame en efficiënte manier te doen.”

Image
Absintt
Deel dit artikel