Een krachtig concept begint bij...

een tekening van Tough Crowd!

Wat als alles nu eens vertrok vanuit een tekening? Voor Stefaan Ooms van reclamebureau Tough Crowd is het dagelijkse kost: “Tough Crowd maakt opmerkelijke logo’s, huisstijlen, labels, campagnes... Waar mogelijk starten we met een tekening”, vertelt Stefaan. “Meer dan een nice-to-have is zo’n tekening vaak de start van een meeslepend brandingverhaal.”

Image
tough crowd

Van tekening tot campagne: drie voordelen

Je boodschap meteen op papier

“Uiteraard gaan we niet zomaar aan het tekenen. Alles begint bij een gesprek waarin we uitzoeken wat je met je logo of campagne wilt bereiken. Een tekening is dan leuk én handig om meteen te visualiseren wat je bedoelt. Wat we willen vertellen, schetsen we rechtstreeks op papier. Zo zijn we niet gebonden aan softwarebeperkingen of stockbeelden.”

Kostenefficiënter

“De eerste tekening is eerder een schets waarvan het design en de kleur niet vaststaan. Anders dan bij traditionele reclamebureaus laten we in de eerste fase dus bewust veel open. We bespreken de essentie van het idee, polsen naar elementen die je interessant vindt en werken daarop verder. Die way of work geeft veel creatieve vrijheid én is kostenefficiënter, omdat we snel in de goede richting zitten en zelden helemaal opnieuw moeten beginnen.”

Co-creatie

“Een creatief proces is nooit eenzijdig. Het is niet zo dat we een beeld voorstellen en dat de tafel plakt. We betrekken je in de creatieve flow. Dat vraagt om een bepaald engagement, dat de meesten trouwens graag aangaan. Want het zorgt altijd voor een sterk resultaat dat matcht met jou(w bedrijf).”

De essentie van een campagnetekening

“Een straf campagnebeeld is er een dat blijft hangen. De boodschap moet inspelen op het doelpubliek: wat maakt jou uniek en wat verwacht de klant van jou te horen? Onze tekening is dan handig, nu en later. Want op korte termijn helpt het je om de essentie krachtig weer te geven. En op lange termijn is het een houvast om trouw te blijven aan je merk. Denk maar aan de herkenbare labels van de Antwerpse Brouw Compagnie. Cadixbier, Paterbier, Bootjesbier… Elk label is te herleiden naar die eerste tekening. Op die manier is het meer dan een nice-to-have. Het is vaak de start van een meeslepend brandingverhaal.”

Heb je iets te vertellen, maar ben je zelf geen geboren tekenaar? Tough Crowd creëert samen met jou een krachtig concept. Ontdek via Hire a Creative of jullie een creatieve match vormen.