Next stop: digital

De stormloop naar digitale technologieën en services

Eerder in 2020 was er een enorme toename aan burgerinitiatieven om het leven tijdens de Coronacrisis te vereenvoudigen. Ondertussen ontplofte ook het aanbod aan digitale services en producten. Gesteund door nieuwe applicaties werden traiteurs plots afhaalrestaurants en pakten buurtwinkels uit met huis-aan-huisleveringen. Waarom is het meer dan ooit relevant om te digitaliseren? Joris Van de Perre van Achilles legt maar al te graag de puzzel.

Image
analog tot digital

Een (digitale) innovatieboost nodig? Inschrijven voor de innovatietrajecten kan nog tot 19 oktober 2020 via deze pagina.

Senior Expert Digital Products and Services: de functietitel van Joris Van de Perre van designbureau Achilles is meer dan een mondvol. Het weerspiegelt sprekend ook de omvang van de markt van de digitale producten. “In theorie digitaliseer je hier producten en diensten, waarbij je tegelijk een nieuwe meerwaarde voor je klanten creëert. Maar hoe de Coronacrisis deze markt uit zijn voegen liet barsten, is ongezien. En toch is het opletten geblazen: hoewel de mogelijkheden eindeloos lijken, zijn er tal van valstrikken.”

Wacht als bedrijf niet te lang met digitale innovaties. Je concurrentie staat uiteraard ook niet stil.
Joris Van de Perre, Achilles Design

Explosie

“In de jaren voor de Coronacrisis boden vooral financiële instellingen hun diensten aan via digitale services. Het gemak om met je smartphone overschrijvingen te regelen, zorgde voor een kortere serviceketen en andere sectoren namen het mondjesmaat over.

Eerst een FAQ-sectie op de website, misschien zelfs een chatbot en pas daarna een applicatie: het jaar 2020 zag een explosie aan portalen waarmee elk bedrijf in de broekzak van de klant kruipt, maar niet elke ondernemer denkt daar grondig over na.”

De sterkte van een designbureau? Het feit dat wij ons baseren op de ervaring voor de eindgebruiker.
Joris Van de Perre, Achilles Design

Digitaal herbronnen

“Bij Achilles assisteren we bedrijven met digitale trajecten op drie manieren: we ontwerpen standalone diensten zoals apps, bedenken digitale strategieën of leggen een digitale link naar een fysiek product. Deze diensten bieden we aan met een reden: meer en meer ondernemers snappen de valkuilen niet van een digitale switch en smijten zich onbezonnen.

Experimenteren mag, maar laat je daarbij van a tot z professioneel begeleiden: de investering loont des te meer! Samen met de klant analyseren we de noden van hun klanten, leggen we de fundamenten van het digitale verhaal en werken we visueel aantrekkelijke en efficiënte applicaties uit: makkelijk om later updates door te voeren. ”

Vastgeroeste ondernemers een reden geven om te innoveren? Gewoon even vragen hoe hun product door de consument wordt beleefd.
Joris Van de Perre, Achilles Design

Innovatietrajecten

Een designbureau wil eerst alles weten over de merkbeleving van je klanten: de meerwaarde van een professional voor je digitale strategie, toepassingen en user experience is dus overduidelijk. Er staat geen rem meer op de digitale revolutie: zorg dat je merkbeleving zijn impact niet mist en laat je assisteren bij deze digitale stroomversnelling. Via de Innovatietrajecten van ANTWERP. POWERED BY CREATIVES krijg je een intensieve begeleiding op maat van je onderneming. Achilles Design neemt samen met tal van ervaren designbureaus en merkstrategen ook deel: ze leren allen graag je verhaal kennen tijdens de matchmaking.


Inschrijven voor de innovatietrajecten kan nog tot 19 oktober 2020 via deze pagina.

Image
analog tot digital
  • Achilles design

    Achilles Design is een snelgroeiend design & innovation agency. Ze hebben een bewezen track record in het ontwikkelen van zinvolle innovaties voor klanten, van jonge groeibedrijven tot multinationals. 
    Ondek meer over Achilles design