SUMMER SCHOOL | Sociale Media: authenticiteit versus commercialisatie

Sociale media zijn iets waar we als ondernemer niet meer omheen kunnen. Verschillende socialemediaplatformen bieden enorm veel mogelijkheden, met zowel voor- als nadelen. Door de commercialisatie van social media lijkt authenticiteit de laatste jaren verloren te gaan. Er is een soort van socialmediabubbel ontstaan die steeds meer doorprikt lijkt te worden.

Hoe blijf je als ondernemer toch authentiek en dus geloofwaardig in de grote commerciële massa? Jij bent je bedrijf. Simpelweg betekent authenticiteit dat je je gedraagt zoals je echt bent. Dat je je dus niet anders voordoet en dat jouw acties reflecteren hoe jij van binnen in elkaar zit. Ben jij online zoals je bent in het echte leven? De uitdaging is om als bedrijf een bepaalde boodschap mee te geven zonder dat je de authentieke kern daarbij verliest.

Tijdens de workshop bespreken we op welke manieren je jezelf het best kunt profileren met oog op bovenstaande zaken. Wie ben jij? Waar loop je als mens of bedrijf tegenaan? Wat wil je wel of juist niet bereiken? Wat maakt jou authentiek? Waarin ben jij anders dan de anderen? We zullen daarnaast ook bekijken hoe we die zaken praktisch  kunnen uitvoeren door het opstellen van een socialmediastrategie en een contentplan. De focus zal vooral liggen op Instagram, Facebook en Twitter omdat deze inhoudelijk, qua toon en qua interactie nogal in dezelfde lijn liggen.

Deze workshop is geschikt voor elk type ondernemer die reeds beschikt over een basiskennis social media. Je brengt een laptop mee met Word en Excel voor je strategie en je contentplan.

Sophie Lodewijks is freelance journalist, (copy) writer en social media manager. Voor Charlie Magazine stuurt ze op een persoonlijke, authentieke en dus geloofwaardige manier de verschillende social media kanalen aan en weet ze meesterlijk te bespelen.

DE WINKELHAAK | HOUSE OF C
2060 Antwerpen

10:00 - 17:00
Deelname: 375 euro ex btw
Mits kmo-portefeuille: 225 euro ex btw
Image

Als zelfstandig ondernemer maak je zelden tijd voor extra opleidingen of training. Nochtans zijn de zomermaanden ideaal om je bij te scholen en nieuwe kennis te vergaren. Met een dagopleiding (10-17 u.) timmer je aan vaardigheden die je onmiddellijk in de praktijk kan brengen, die je tijd besparen én je beter doen presteren. De lessen worden gegeven door professionals uit de creatieve sector en gaan door in kleine groepjes met maximum tien collega-ondernemers. De sfeer is informeel, maar er wordt hard gewerkt!

De lessen gaan door in de comfortabele vergaderzalen van DE WINKELHAAK | HOUSE OF C, op wandelafstand van het Antwerpse Centraal Station.  Er is parking beschikbaar naast het gebouw.  Drankjes, lunch en een vieruurtje zijn inbegrepen en worden bij mooi weer voorzien op de patio.

DE WINKELHAAK | HOUSE OF C
2060 Antwerpen

10:00 - 17:00
Deelname: 375 euro ex btw
Mits kmo-portefeuille: 225 euro ex btw
Deel "SUMMER SCHOOL | Sociale Media: authenticiteit versus commercialisatie"